'Aardbeien beschermen maag tegen alcohol'
Als je graag een stevige borrel drinkt, is het verstandig veel aardbeien te eten. Uit onderzoek bij ratten blijkt dat het eten van deze vruchten de schadelijke effecten van alcohol op de maag vermindert, meldt nu.nl.
Een onderzoeksteam met Italiaanse, Servische en Spaanse onderzoekers kwam tot die conclusie. De aardbeien beschermen het slijmvlies in de maag.
Volgens onderzoeker Sara Tulipani van de Universiteit van Barcelona komt dit niet alleen door de antioxidanten in aardbeien. 'Die zijn ook in staat om antioxidanten en enzymen in het lichaam te activeren.'
Infecties
Een ontsteking van het maagslijmvlies kan veroorzaakt worden door alcoholconsumptie, maar ook door virale infecties of bepaalde geneesmiddelen. Een voedingspatroon rijk aan aardbeien kan dus wellicht ook maagziekten voorkomen.
De vrucht vertraagt volgens de onderzoekers de vorming van maagzweren. De Italiaanse hoofdonderzoeker Maurizio Battino van de Marche Polytechnic University denkt dat aardbeien ook tijdens ziekte de schade van het maagslijmvlies verminderen.
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

Pöttinger Servo 3000P wentelploeg (HIL) #779281
Gebruikt, P.O.A.
-

John Deere 6M 150 trekker (WIJ) #778487
Gebruikt, P.O.A.
-

John Deere 6920 trekker
Gebruikt, € 29.500
-

New Holland T7.170 (OLD) #781893
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Verkoper Binnendienst Glastuinbouw
KaRo BV - Zwaagdijk, Noord-Holland,
Accountmanager Organische Bodemverbeteraars
Comgoed B.V. - NL
Projectmedewerker BoerenNetwerk – Natuurinclusieve Landbouw
Wij.land - Abcoude
Teamleider instroom kwekerij
IBN - Schaijk
Senior Adviseur Gewassenverzekeringen
AgriVer U.A. - Zoetermeer
Weer
-
Dinsdag22° / 12°0 %
-
Woensdag28° / 10°0 %
-
Donderdag32° / 15°0 %











