'Melk kan risico op kanker verhogen'
Mensen die meer dan 2 glazen melk per dag drinken, hebben niet minder kans op botbreuken. Terwijl 2 glazen melk per dag de kans op bijvoorbeeld prostaatkanker wel kan verhogen.
Dat betoogt de Amerikaanse voedingswetenschapper Walter Willett morgen tijdens een publiekslezing, georganiseerd door het Erasmus Medisch Centrum in Rotterdam.
Willett is in Amerika gezaghebbend op het gebied van bevolkingsonderzoek naar de relaties tussen voeding en gezondheid.
Voorzichtig met adviezen
Hij vindt dat voedingsorganisaties voorzichtig moeten zijn met hun adviezen voor het drinken van veel melk. Het Voedingscentrum raadt bijvoorbeeld ouders aan hun peuters 1 à 2 glazen melk per dag te laten drinken. Senioren (boven de 71 jaar) krijgen het advies 3 tot 4 glazen per dag te nemen.
Amerikaan Willett vindt 2 glazen melk per dag al veel. Grote melkconsumptie kan volgens hem meer schade doen dan we denken.
ANP
Bekijk meer over:
Lees ook
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

AS Motor 1040 YAK 4WD (HAE) #31196
Gebruikt, € 17.436
-

JOHN DEERE X147R ZITMAAIER MY2026 (MOL) #777346
Gebruikt, P.O.A.
-

Valtra N174D trekker
Gebruikt, P.O.A.
-

JOHN DEERE X167R ZITMAAIER MY 2026 (LIE) #777334
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Redacteur Business & Markten
Nieuwe Oogst - Zwolle, Nederland
Agriwerker
Stichting Proefboerderijen Noordelijke Akkerbouw - Munnekezijl, Noordoost-Friesland
Agrarisch Onderzoeker/Projectleider
Stichting Proefboerderijen Noordelijke Akkerbouw - Munnekezijl En Nieuw Beerta
Agrarisch medewerker
KWS Benelux BV - Nagele (Noordoostpolder)
Manager Proefvelden
KWS Benelux BV - Nagele (Noordoostpolder)
Weer
-
Vrijdag18° / 12°90 %
-
Zaterdag18° / 13°35 %
-
Zondag18° / 12°15 %











