Minder kans op beroerte door witte groente en fruit
De consumptie van veel witvlezig fruit zoals appels en peren en witte groente als witlof of bloemkool, kan de kans op een beroerte met de helft verminderen.
Dat blijkt uit een onderzoek van promovenda Linda Oude Griep van Wageningen UR die haar studie deze week publiceerde in een wetenschappelijk tijdschrift. Mensen met een hoge inname van witte groente en fruit lopen 55% minder risico op het krijgen van een beroerte vergeleken met mensen met een lage inname.
Voor het onderzoek vulde een groep van ruim 20.000 volwassenen een uitgebreide vragenlijst in over hun gebruikelijke eetpatroon in het afgelopen jaar. Groenten en fruit werden in kleurgroepen ingedeeld. Witte (36%) en oranje-gele (29%) groenten en fruit leverden de hoogste bijdrage aan de totale groente- en fruitconsumptie.
Bekijk meer over:
Marktprijzen
Meer marktprijzen
Laatste nieuws
Nieuwste video's
Kennispartners
Meest gelezen
Nieuw op MechanisatieMarkt.nl
-

John Deere 6R 230 trekker (BEN) #779282
Gebruikt, € 174.500
-

Valtra Q285 trekker
Gebruikt, P.O.A.
-

Valtra voorlader consoles
Gebruikt, P.O.A.
-

JOHN DEERE 1570 INCL 72" RD MAAIDEK (LIE) #781065
Gebruikt, P.O.A.
Vacatures
Verkoper Binnendienst Glastuinbouw
KaRo BV - Zwaagdijk, Noord-Holland,
Accountmanager Organische Bodemverbeteraars
Comgoed B.V. - NL
Projectmedewerker BoerenNetwerk – Natuurinclusieve Landbouw
Wij.land - Abcoude
Teamleider instroom kwekerij
IBN - Schaijk
Senior Adviseur Gewassenverzekeringen
AgriVer U.A. - Zoetermeer
Weer
-
Dinsdag23° / 11°0 %
-
Woensdag28° / 11°0 %
-
Donderdag33° / 15°0 %











